/ fototips /

Fototips - fota vattendroppar

Fick en fråga om jag kunde berätta hur jag tog mina vattenbilder jag publecerade för ett tag sedan. Så här ska ni få en liten förklaring :)
 
 (Jag använde mig utav min canon 1100d + mitt 70-300 mm objektiv.)
 
Så här fint hade jag stält upp det i duschen när jag tog vattenbilder sist. Hade tejpat upp ett vitt papper på väggen bakom allt, som en bakgrund. Insällningarna hade jag på ca, iso-100  |  Bländare 7  |  Slutartid 1/200  Sen hade jag även en extern blix på, dock kommer jag inte ihåg blixstyrkan på den. 
 
Jag satten på lite,lite vatten från duschen så det kom i små droppar ner på locker som jag hade lagt överst.
 
Man får testa sig fram lite, pröva tills man hittar rätt ljus/inställningar. Ta sedan många bilder, då är det större chans att du får fler bra bilder
 
Jag redigerade sedan bilden blå i photoshop